Klachtenregeling Craniotherapie
• Ik doe mijn uiterste best om jou het gevoel te geven dat je bij mij in goede handen bent.
Therapie is een gezamenlijk project van therapeut en cliënt.
Als er tijdens de behandeling iets onduidelijk is of je hebt een andere visie, nodig ik je van harte uit dat met
me te bespreken, zodat we samen tot optimale resultaten kunnen komen.
• Mocht dit gesprek voor jou niet naar tevredenheid zijn verlopen, dan kun je mij vragen om een tweede
gesprek, en als je wilt kun je daar iemand bij meenemen om te helpen je gedachten te verwoorden en mijn
uitleg te begrijpen; zo nodig kun je ook mijn uitleg in schriftelijke vorm vragen.
• Als dit ons verschil van mening ook niet naar tevredenheid oplost, kun je overwegen om een klacht in te
dienen. Ik ben geregistreerd in het HBO Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ). Zie
voor het indienen van een klacht bij het tuchtcollege www.tcz.nu. Het tuchtrecht is rechtspraak waarbij
het tuchtcollege beoordeelt of een arts of andere hulpverlener volgens de voor hem geldende
professionele standaard heeft gewerkt. Het tuchtrecht is bedoeld om de kwaliteit van de
beroepsuitoefening te bevorderen en bewaken. Mocht je besluiten om een klacht in te dienen, dan dien je
mij daarvan schriftelijk op de hoogte te stellen
Als craniotherapeut ben ik aangesloten bij de VBAG (Vereniging Beroepsbeoefenaren Alternatieve Geneeswijzen) en maak ik gebruik van hun klachtenregeling. Zie hiervoor http://www.vbag.nl/consument/klachten-en-geschillen
Klachtenregeling Fysiotherapie
Als fysiotherapeut ben ik aangesloten bij het KNGF (Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie)
Ik sta ingeschreven in het BIG register (Wet Beroepen Individuele Gezondheidszorg) en in het CKR register (Centraal Kwaliteits Register). Deze registraties verplichten tot nascholing en garanderen daarmee de kwaliteit van mijn zorg. In mijn streven naar de hoogst mogelijke kwaliteit van zorg kies ik daarnaast voor extra bijscholingen en cursussen. Mocht je toch niet tevreden zijn, dan sta ik open voor een gesprek en zal samen met je aan een oplossing werken.
Ik ben aangesloten bij de klachtenregeling van het KNGF; zie hiervoor https://www.kngf.nl/article/je-positie-en-functioneren/wetgeving/klachtenregeling